Vattenfall säännöt 2012: * Kilpailussa noudatetaan yleisurheilun/lasten yleisurheilun sääntöjä * Urheilijalla tulee olla voimassa oleva yleisurheilulisenssi * Urheilija voi osallistua omaan sarjaansa tai ylempään ikäsarjan kisaan. Kuitenki vain yhden yhden ikäluokan sarjaan samassa kisassa (myös viesti). * Urheilijalla on osallistumisoikeus yhteen lajiin ja viesteihin kisaa (kesäkuu, heinä/elokuu) kohden. * Seuralla ei osallistumisrajoituksia. Seurasta voi osallistua useampi kilpailija ja viestijoukkue samaan lajiin. (Suositellaan max 3 urheilijaa/seura/laji). [Pisteet lasketaan vain yhdelle] * Kenttälajeissa jokaisella kilpailijalla on neljä suoritusta. * Pitkät viestit ovat sekaviestejä, 1. ja 3. osuuden juoksee poika ja 2. ja 4. osuuden juoksee tyttö.