Vuoden 2022 yleisurheilulisenssit - TÄRKEÄ!

18.4.2022

Yleisurheilulisenssit 2022

Suomen Urheiluliitto ry siirtyi käyttämään Suomisport-palvelua kaudelle 2022.

Suomen Urheiluliiton alaisten jäsenseurojen urheilijoilla tulee olla voimassa oleva yleisurheilulisenssi, joka sisältää nuorempien osalta (v. 2009 ja sen jälkeen syntyneet) myös vakuutuksen harjoituksia ja kilpailuja varten.

YU-lisenssin hinta on

·        2015 ja sen jälkeen syntyneille 10 euroa

·        2009-2015 syntyneille 20 euroa

·        Ennen v. 2008 syntyneiden lisenssin hinta on 30 euroa, eikä siihen sisälly vakuutusta.

Jollei ennen 2008 syntyneellä ole vielä vapaa-ajan vakuutusta, joka kattaa harrastuksen niin lisenssin oston yhteydessä sen voi hankkia samalla.

Vuosina 2008-2005 syntyneiden sporttiturvavakuutus on 40 euroa/vuosi.

Suomisport-palvelu toimii eri tavalla kuin entinen Yleisurheilurekisteri, joka mahdollisti seuran hankkimaan urheilijoille lisenssit suoraan.

Suomisportiin tulee huoltajan luoda oma tili, johon huollettavat lapset liitetään ja sen jälkeen maksaa lisenssi.

Tässä ohjeet lisenssin hankkimiseen:

1. Mene www.suomisport.fi-sivulle.

2. Kirjaudu ja tilaa koodi joko puhelimeen tai s-postiisi.

3. Syötä saamasi koodi ja luo tili.

4. Varmenna taas koodilla ja varmenna luotu tilisi.

5. Valitse oikean yläkulman kolmesta viivasta nimesi vierestä kohta "lisää huollettava".

6. Huollettavan  lisättyäsi etusivulla kysytään haluatko ostaa lisenssin, valitse "ostamaan".

7. Valitse kohta "Lisenssin/pelipassin tai vakuutuksellisen lisenssin/pelipassin ostaminen".

8. Valitse kenelle ostat lisenssin.

9. Valitse lajisi -> Yleisurheilu -> ehdottaa "Yleisurheilu, Suomen Urheiluliitto ry", jonka valitset.

10. Sen jälkeen ehdottaa seuraa -> Toijalan Vauhti, jonka jälkeen ehdottaa lisenssiä.

11. Jos huollettava s. 2009 tai sen jälkeen niin palvelu ehdottaa suoraan lisenssiä, johon sisältyy vakuutus. Valitse ja maksa.

12. Jos huollettava s.2008 tai aiemmin niin voit valita ostatko pelkän lisenssin vai lisenssin + vakuutuksen.

13. Maksun jälkeen juniori on yu-rekisterissä ja hänellä on yleisurheilulisenssi ja kilpailulupa sekä vakuutus voimassa niin harjoituksiin kuin kilpailuihin ( HUOM! lisenssi iän mukaan.)

Kaikkien huoltajien tulee siis maksaa urheilijan lisenssi itse.

Jos huoltaja on maksanut jo toimintamaksun yhteydessä Toijalan Vauhdille lisenssimaksun, niin seura palauttaa lisenssin osuuden takaisin.

Lisenssimaksun saa takaisin lähettämällä viesti osoitteeseen kari.uolamo@gmail.com ja laittamalla viestiin urheilijan nimen ja tilinumeron, johon lisenssimaksu palautetaan.

Lisennsiohje (pdf)