Julialle kultaa ja pronssia 13-vuotiaiden aluemestaruuskilpailuissa Kaarinassa

22.8.2022

Julia Suolaniemi voitti 200m juoksun ja oli kolmas 60m juosussa Kaarinassa pidetyissä Lounaisen alueen mestaruuskilpailuissa.

Lounainen alue käsittää Hämeen, Varsinais-Suomen ja Satakunna urheiluseurat.  Urheilijat lunastivat kilpailuoikeudet joko piirinmestaruuskilpailujen tai 12/13-vuotiaiden tilastotulostten perusteella.  Kuusi piirin parasta urjheilijaa lajeittain saivat kilpailuoikeuden kahteen aluemestaruuskilpailujen lajiin.  Tällä kertaa HämSYn edustajat valittiin tilastojen perusteella, koska piirinmestaruuskilpailut siirrettiin elokuulta syyskuulle pidettäväksi Ratinassa 24.-25.9.

Julian aika 200m juoksussa oli 28,02. Toiseksi tuli Turun Urheiluliiton Minea Aurenmaa kaksi sadasosaa huonomalla ajalla ja kolmas juoksussa oli Porin Yleisurheilijoiden Lumia Rantala ajalla 28,44.  60 metrillä Julia voitti eränsä ajalla 8,39, mutta oli kokonaistuloksissa kolmas Raision Kuulan Elsa Keinosen ja Minea Aurenmaan jälkeen. Elsan voittoaika oli 8,34 ja Minea hopeajuoksun aika oli 8,38.

Julian saavutusta nostaa myös se, että hän on vasta 12 vuotias ja muut mitalistit 13 vuotiaita.

Kokonaistulokset