Yleisurheiluharjoituksien säännöt

Noudatamme yleisurheiluharjoituksissa seuraavia pelisääntöjä:

Pelisäännöt:

1. Harjoituksiin tullaan ajoissa, jotta ne pääsevät alkamaan ilmoitettuna ajankohtana.

2. Koulujen jumppasaleilla käytetään sisäkenkiä.

3. Juoksusuoralla käytetään lenkkitossuja. Piikkareita käytetään vain, jos ohjaaja katsoo sen tarpeelliseksi. Harjoituksiin osallistuminen ei edellytä piikkareiden hankkimista. Piikkarit ovat kilpailemista varten; ne eivät ole harjoittelujalkineet.

4. Juomapullo kannattaa pitää mukana.

5. Ohjaajan ohjeita kuunnellaan tarkasti, jotta kaikki ovat selvillä harjoituksen sisällöstä ja säännöistä. Näin kaikille taataan mahdollisuus tehokkaaseen harjoitteluun ja kehittymiseen.

6. Ketään ei kiusata, nimitellä eikä muutenkaan sanota mitään sellaista, mikä voisi pahoittaa toisen mielen.

7. Ohjaajaa autetaan tarvittaessa välineiden paikoilleen laittamisessa.

8.  Jos jokin asia painaa mieltä, siitä kerrotaan ohjaajalle välittömästi.

9. Jos urheilija on satuttanut itsensä harjoituksissa ja vaivat jatkuvat, siitä on tärkeää kertoa ohjaajalle. Jos tapahtunut johtaa esim. lääkärin- ym. tutkimuksiin, ohjaajan lausuntoa vakuutusyhtiötä varten saatetaan tarvita. SUL:n yleisurheilulisenssi sisältää tapahtumavakuutuksen.

10. Vanhempien / urheilijoiden toivotaan seuraavan säännöllisesti Toijalan Vauhdin eri tiedotuskanavia. Vanhempien toivotaan ottavan yhteyttä suoraan ko. harjoitusten ohjaajaan, jos jokin asia vaatii selvittämistä.