Seiväshyppääjä Eeles Landströmin muistopatsaskeräys - Katso haastetut ja haastajat; päivitetty 17.9.

15.9.2015

Seiväshypyn moninkertaisen Euroopan ja Suomen mestarin sekä olympiapronssia voittaneen, sosiaalineuvos Eeles Landströmin patsashankkeen -keräys on käynnissä ja päättyy 30.9.2015. Patsas tullaan pystyttämään Toijalan urheilukentälle. Julkistamistilaisuus pidetään sunnuntaina 9.8. klo 14. Tilaisuus on avoin kaikille. Eeles on edustanut urheilu-urallaan mm. Toijalan Vauhtia.

Vielä viime vuosina Landström on ollut aktiivisesti edistämässä nuorten seiväskoulua kymmenellä paikkakunnalla. Suomalaisen seiväshypyn Hall of Fame -kunniakerhon ensimmäiseksi jäseneksi Landström nimitettiin 3.2.2013.

Nyt muistopatsaskeräystä vauhditetaan haastein. Osallistu sinäkin ja haasta tai vastaa haasteeseen - pienetkin summat edistävät hanketta!

Osallistuminen haastekampanjaan maksetaan tilille: Hämeen Seudun Yleisurheilu ry/ patsashanke TSOP FI55 5730 0820 6668 87.

Myös paikallislehti Akaan Seutu tukee hanketta julkaisemalla haasteet sekä verkkolehdessä että painetussa lehdessä. Tiedot osallistumisesta ja uudet haasteet lähetetään osoitteeseen: toimitus@akaanseutu.fi.  Akaan Seutu julkaisee uusia haasteita verkossa (Ajankohtaiset) ja keskiviikon lehdessä. Verkkosivujen käyttö edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Lisätietoja Eeles Landströmin urheilu-urasta mm. Wikipediassa >>>

Keräysluvan myöntäjä: Sisä-Suomen poliisilaitos. Luvan numero: 5680/10/2015. Keräyksen toimeenpanoaika: 13.4.-30.9.2015.

* * * * *

HAASTEET
(haastekeräyksen etenemistä voit seurata myös Akaan Seudun verkkolehdestä ja painetusta lehdestä).

17.9.2015 tilanne:

Veikko Koppinen haastaa Jolli Jorosen ja Jarmo Kuusiston kympillä mukaan.

Ulla Erkko (ent. Huuhanmäki) osallistuu ja haastaa Toijalaan yhteiskoulun 5A-luokan oppilaat 1948–49 Eeles Landströmin patsaskeräykseen.

LC Toijala Arvo Ylppö vastaa Kirsi Huillan haasteeseen ja haastaa LC Viialan ja LC Kylmäkosken näiden sopivaksi katsomalla summalla.

Hannu Koukkari vastaa Janne Pirttijoen haasteeseen ja haastaa Esa Sirenin ja Harry Yli-Uotilan.

Jouko Bister vastaa Janne Pirttijoen haasteeseen ja haastaa Jarmo Lauhasmaan ja Timo Haaralan.

Jarmo Eronen vastaa Tero Kuparisen haasteeseen ja haastaa Kimmo Pallosen, Helge Haapakosken ja Reijo Latvalan.

Mikko Peltoniemi vastaa Timo Rajalan haasteeseen ja haastaa Tero Ilomäen ja Olli Kuismasen.

Tero Kuparinen vastaa Kari Uolamon esittämään haasteeseen ja haastaa seiväskollegansa Kimmo Pallosen, Jouko Mäki-Lohiluoman, Tapani Haapakosken, Asko Peltoniemen, Mauno Niemelän ja Jarmo Erosen.

Timo Rajala haastaa Juha Kososen, Mikko Peltoniemen, Ossi Kohijoen ja Jouni Salosen sekä kaikki Pauli Hanhiniemen konsertissa 22.7. olleet.

Kylmäkosken Veikot vastaa haasteeseen ja haastamme patsashankkeeseen mukaan myös Pentti Ehoniemen ja Tarpian Suunnan.

Matilda Koponen tukijoukkoineen  vastaa Kari Uolamon haasteeseen ja haastaa Marko ja Seija Vehmasahon.

Raimo Hietala vastaa Janne Pirttijoen haasteeseen ja haastaa edelleen Toijalan sportti-taksarit Nipan ja Jaskan sekä Golffarit Tupun, Pepon ja Robsonin.

Eero Laihanen vastaa Janne Pirttijoen haasteeseen ja haastaa edelleen Janne Ahlforsin.

Pentti Ahlfors vastaa Toijalan Vauhdin johtokunnalle ja urheilutoimitsijoille esitettyyn haasteeseen ja haastaa Vauhdin naistoimikunnan.

Janne Pirttijoki vastaa Kari Uolamon esittämään haasteeseen ja haastaa edelleen Kalliomäen urheilumiehet Raimo Hietalan ja Eero Laihasen sekä SSAB Toijalan voimakaksikon Hannu Koukkarin ja Jouko Bisterin.

Tuulikki Moisio vastaa Kirsi Huillan haasteeseen urheilukilpailuissa toimitsijoina olleille ja haastaa Toijalan Vauhdin Kesän Kansallisiin aiemmin osallistuneet seiväshyppääjät Antti Kalliomäen ja Eemeli Salomäen valmennettavineen ja tukijoukkoineen.

Toijalan Vauhti haastaa haluamallaan summalla seuraavat tahot:

• Toijalan Vauhdin johtokunnan puheenjohtaja ja johtokunnan jäsenet
  • Lions Club Toijala-Akaa
  • Tampereen Pyrintö
  • Toijalan Pallo-49
  • Toijalan Valpas
  • Viialan Valtti

Kari Uolamo vastaa Toijalan Vauhdin johtokunnan jäsenille esitettyyn haasteeseen ja haastaa edelleen seivässpesialistin Tero Kuparisen, seiväshyppääjä Matilda Koposen taustajoukkoineen, seiväshyppääjä Micke Jyrkisen taustajoukkoineen, urheilumies Janne Pirttijoen ja Toijalan Vauhdin yleisurheilijoiden tukijoukot.

Kirsi Huilla vastaa Vauhdin johtokunnan jäsenille esitettyyn haasteeseen  ja haastaa LC Toijala/ Arvo Ylpön sekä kaikki urheilukilpailuissa toimitsijoina olleet.

Tuulikki Moisio vastaa Vauhdin johtokunnan jäsenille esitettyyn haasteeseen ja haastaa edelleen vapaa-aikalautakunnan puheenjohtajan Antti Maijalan, teknisen lautakunnan puheenjohtajan Sirpa Hämäläisen sekä  Akaan Akaatin Janne Salokannaksen.

Toijalan Pallo -49 vastaa haasteeseen ja haastaa edelleen TP-49 killan, Viialan Peli-Veikot, Kylmäkosken Veikot ja Akaan Iskun.

Tampereen Pyrintö ottaa haasteen vastaan ja haastaa edelleen patsashankkeeseen seuraavat henkilöt: Markku Perttunen Ikaalinen, Kalle Mäkelä Ikaalinen, Torsti Sirkesalo  Akaa, Taisto Laitinen Valkeakoski ja Timo Koskela Hyvinkää.

Keijo Anttonen vastaa Toijalan Vauhdin johtokunnan jäsenille esitettyyn haasteeseen ja haastaa edelleen Harri ja Maria Nurmisen sekä Toijalan Vauhdin ohjaajat.

Lions Club Toijala-Akaa vastaa haasteeseen ja haastaa edelleen Lions Club Toijalan, Akaa Rotaryklubin ja Toijala-Akaa Rotaryklubin.

Martti Miikkulainen vastaa Kari Uolamon haasteeseen ja haastaa edelleen kuntoiluryhmä Kondiksen jäsenet Saija Löflundin johdolla, koripallotuomari Timo Lammisen ja urheilun monitoimimiehen Eero Eskolan.

Toijalan Valpas vastaa haasteeseen ja haastaa edelleen Akaan kaupunginjohtajan Aki Viitasaaren ja Viialan Pyryn ja TUL:n puheenjohtajan, kansanedustaja Sirpa Paateron.

Keijo Anttonen vastaa Toijalan Vauhdin johtokunnan jäsenille esitettyyn haasteeseen ja haastaa edelleen Harri ja Maria Nurmisen sekä Toijalan Vauhdin ohjaajat.