Teemu Salminen korkeushypyn Suomen mestariksi

12.3.2015

Vauhdin aikuisurheilijoille menestystä SAUL:n SM-hallikisoista

Jyväskylän Hipposhallilla järjestettiin 7-8.3.2015 Suomen Aikuisurheiluliiton yleisurheilun SM-hallikilpailut. Nuorimmat urheilijat olivat 30-vuotiaita ja vanhin 95-vuotiaiden sarjassa kilpaillut 97-vuotias Ilmari Koppinen. Sarjat ovat viiden vuoden välein. Toijalan Vauhdista mukana olivat Arto Kemppainen, Teemu Salminen ja Paula Leppäkorpi, joka tiettävästi on Vauhdin ensimmäinen naisedustaja Aikuisurheiluliiton kilpailuissa.

M35-sarjan korkeudessa kilpaillut Teemu otti ensimmäisen suomenmestaruutensa tuloksella 172, hopealle ylsi Ylämaan Pyrkijöiden Lenni Kääriä tuloksella 166 ja pronssille IF Femmanin Tommy Lahti tuloksella 136. Hallikautta on vielä jäljellä, mutta tämänhetkinen sisäratojen M35-sarjan kauden kärkitulos 180 on Vauhtilaisen hallussa.

N30-sarjan kuulassa Paula Leppäkorpi sijottui neljänneksi, jäätyään pronssista harmittavasti kuulanmitalla. Kilpailun mitalistit olivat Pyhäjoen Wirran Sini Haapalainen tuloksella 10,40, Kivijärven Kivekkäiden Riikka Ruuth 9,55 sekä Jyväskylän Kenttäurheilijoiden Maija-Liisa Hyppönen 8,90. Paula tuli siis neljänneksi tuloksella 8,80. Kaksinkertaisen Akaan mestarin sisärataennätys on kuluvalta kaudelta 9,06.

M60-sarjan kuulaan osallistui Vauhdin kokeneempaa kaartia edustava Arto Kemppainen. Voiton otti Rauno Möttönen (Kunto-Pirkat)  tuloksella 13,45, hopeaa Jouko Nikula (Kunto-Pirkat) 13,24  ja pronssia Tapani Kananen (Pyhäjärven Pohti) 12,67.  Arton työntämä kuula lensi 11,24, joka oikeutti kovatasoisessa kisassa seitsemänteen sijaan. Kisa oli hyvää lämmittelyä, sillä Arto on lähdössä 23-28.3.2015 järjestettäviin EM-hallikilpailuihin Puolan Toruniin.

Tulokset