Yhdistyksemme - Toijalan Vauhti Ry

Toijalan Vauhti

Toijalan Vauhti on jo yli kokonaisen vuosisadan ajan koonnut yhteen kuntoliikunnan ja kilpaurheilun ystävät Akaan Toijalassa. Seura täytti 110 vuotta vuonna 2017!

Vauhdin toiminnan painopistealueita ovat nykyään yleisurheilu ja kuntoliikunta, ja niiden lisäksi pelataan mm. pesäpalloa ja lentopalloa. Seurassa on myös säännöllisesti harjoittelevia ja kilpailuihin osallistuvia aikuisurheilijoita, jotka ovat osallistuneet mm. Aikuisurheiluliiton SM-kilpailuihin hyvällä menestyksellä.

Vauhdilla on jäseniä noin 600. Yleisurheilun ohjatuissa viikkoharjoituksissa ja -kilpailuissa on säännöllisesti mukana kymmenittäin lapsia alle kouluikäisistä 15-vuotiaisiin. Yli 15-vuotiaat harjoittelevat itsenäisesti omien valmentajiensa johdolla, ja seura pyrkii aktiivisesti kannustamaan ja tukemaan heitä kohti asettamiaan tavoitteita.

Vauhdin vuosittain järjestämiä Suomen Urheiluliiton virallisia yleisurheilukilpailuja ja katujuoksuja ovat Toijala Hölkkä, aikuisten Kesän Kansalliset, Akaan Seudun Nuorisokisat, Toijala Junior Games, Akaan kaupungin mestaruuskisat (vuorovuosin Viialan Valtin kanssa), seuraottelu Toijalan Vauhti / Viialan Valtti - Forssan Salama ja Hippo-kisat. Kaupungin mestaruuskisat järjestetään yhteistyössä Akaan kaupungin kanssa, Akaan Seudun Nuorisokisat paikallislehti Akaan Seudun kanssa ja Hippo-kisat OP Akaan kanssa. Hippo-hiihdot järjestetään lumitilanteen salliessa.