Eeles Landström Games -muistokilpailu - 10.7.2022 järjestettävään seiväshypyn kutsukilpailuun osallistuu Suomen kärkinimiä

10.7.2022

Sunnuntaina 10.7 klo 18 alkaen Akaan keskusurheilukentällä Toijalassa alkaa ainutlaatuinen miesten seiväshypyn kutsukilpailu, johon osallistuu Suomen parhaita hyppääjiä.

Yleisö pääsee seuraamaan lähietäisyydeltä Suomen kärkihyppääjiä, kun tapahtumaa varten tuodaan Somerolta seiväshypyn vauhdinottorata, joka sijoitetaan juoksuradan etusuoralle aivan katsomon eteen alastulopatjojen kanssa. Suomalaisnimien lisäksi kutsukilpailuun osallistuu myös kaksi ukrainalaishyppääjää.

Illan kutsukilpailu alkaa klo 18. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Ennen kutsukilpailua pidetään muistotilaisuus Eeles Landströmin muistoa kunnioittaen.Tilaisuuden juontaa Suomen Urheiluliiton entinen puheenjohtaja Jarmo Mäkelä.

Kutsukilpailun hyppääjät

Urho Kujanpää, Tampereen Pyrintö, Ennätys: 565

Juho Alasaari, Laihian Luja, Ennätys: 553

Tommi Holttinen, Turun Urheiluliitto, Ennätys: 564
(Osallistuminen peruuntunut hyppääjän tultua valituksi MM-kisoihin)

Jere Keskinen, Vaasan Toverit, Ennätys: 532

Albin Lundberg, Vasa Idrottssällskap, Ennätys: 512

Oleksandr Onyfreiyev, Ukraina, Ennätys: 562

Nikita Strohalyev, Ukraina, Ennätys: 520(?)

Matti Hyyppä, Espoon Tapiot: 490

Myös perinteinen ELG:n päiväkilpailu kilpaillaan 10.7 klo 12 alkaen.

Päiväkilpailuun on urheilijoiden toiveesta lisätty naisten seiväshyppy, joka hypätään yhtä aikaa miesten kanssa. Myös naisten kilpailussa on mukana kaksi ukrainalaishyppääjää:

- Antonina Tereshchenko ja Tatiana Gamora
- suomalaishyppääjät: Emma Moilanen, Imatran Urheilijat (ennätys 325) ja Tuuli Saraniemi, Lieksan Urheilijat (325)

Päiväkilpailuun ilmoittautuminen on auki 8.7 asti Kilpailukalenterissa.

Päiväkilpailun Aikataulu (Kilpailukalenteri)

Kisainfo

Ajo-ohjeet ja pysäköinti >>>

KIOSKI:
Urheilukentällä toimii kisakioski monipuolisella valikoimalla. Tarjolla on kahvia, teetä, kaakaota, virvoitusjuomia, munkkeja, vohveleita, lämpimiä leipiä (toasteja), grillimakkaraa, täytettyjä ruisleipiä, jäätelöä, sipsejä ja makeisia. Maksuvälineenä käy pankkikortti ja käteinen. Kioskin tuotto käytetään Vauhdin junioritoimintaan.

Toijalan Vauhti toivottaa kaikki yleisurheilun ystävät, niin Akaasta kuin muualtakin, lämpimästi tervetulleiksi seuraamaan kilpailuja.

Eeles seurasi vuonna 2017, ensimmäisissä nimikkokisoissaan, seiväshyppykilpailua kunniapaikalta.
Vuonna 2015 Akaan keskusurheilukentällä julkistettiin Eeles Landströmin patsas.