Miro pronssille ja Ilona viides 3-otteluiden piirinmestaruuskilpailuissa

12.6.2023

9-15 -vuotiaiden moniotteluiden piirinmestaruudet ratkottiin kolmella eri paikkakunnalla Hämeenlinnassa, Tampereella ja Viialassa. Järjestävinä seuroina olivat Hämeenlinnan Tarmo, Tampereen Pyrintö ja Toijalan Vauhti. Kaikkiaan otteluihin osallistui 160 urheilijaa. Eniten ottelijoita oli T09-sarjan 3-ottelussa, kaikkiaan 27 urheilijaa.

Toijalan Vauhdin Miro Helle oli kolmas ja Ilona Rahkonen viides 3-otteluissa.

Toijalan Vauhdilta oli mukana viisi urheilijaa P10-sarjan Miro Helle, T11-sarjan Ilona Rahkonen, T09-sarjan Inga Viherä ja P09-sarjan Iiro Helle ja Elias Suontausta.  Parhaiten menestyi Miro, joka otteli pronssia tuloksella 825 pistettä.  Paras laji oli pituus, jossa hän sijoittui kolmanneksi tuloksella 4,22.  Ilona Rahkonen otteli hienosti viidenneksi tuloksella 813 pistettä. Kahden kilon kuulassa syntyi uusi ennätys 7,73 ja sijoitus kyseisessä lajissa oli toinen. Iiro, Elias ja Inga tekivät useissa lajeissa ennätyksiään ja ottelivat seuralleen 32 luokittelupistettä. Sijoitukset olivat 9. ja 11. välillä. Iiron paraslaji oli pituushyppy. Tulos oli 2,85 ja sijoitus kahdeksas. Elias oli parhaassa lajissaan myös kahdeksas, mutta laji oli 40 m juoksu ja aika 7,87.  Inga puolestaan oli vireessä kuulantyönnössä sijoittuen kuudenneksi tuloksella 4,63.

Kahden piirinmestaruuskilpailun eli maastojen ja otteluiden jälkeen Viialan Valtti on piirin tilastoissa kuudentena 86 pisteellä ja Toijalan Vauhti on seitsemäntenä 66 pisteellä. Sisulisäpistekilpailua johtaa Tampereen Pyrintö ja toisena on Hämeenlinnan Tarmo.  18 seuraa on toistaiseksi yltänyt pisteille.

Kokonaistulokset Viiala

Kokonaistulokset Tampere