Vaellusretki syyslomalla 20.10.2012

15.10.2012

Vauhti tekee perheiden yhteisen vaellusretken Oriveden Pukalan virkistysmetsään 20.10 lauantaina.

Retkellä lähdetään omilla autoilla, voidaan sopia mahdollisista kimppakyydeistä, mutta yhteiskuljetusta ei ole. Retki on tarkoitettu perheiden yhteiseksi retkeksi.

Reitti on 6 km pitkä ja reitin varrella pysähdymme nauttimaan omista eväistä. (seura tarjoaa makkarat)

Lähtö retkelle Toijalan ABC:lta omilla autoilla klo 10.00. Ilmoita perheesi retkelle mukaan: pirjo.salo(at)gmail.com. Näin tiedämme odottaa sinua lähdössä mukaan. Olethan siis ajoissa paikalla.

Majalahti - Pukala - Iililammi - Iso-Musturi - Neejärvi - Majalahti, 6,0 km (eteläosa)

Roninmaan pysäköintialue virkistysmetsän eteläosassa on eteläisen rengasreitin lähtö- ja päätepiste. Iso-Musturin itäpäästä on polkuyhteys pohjoiselle rengasreitille.
Eteläinen rengasreitti seurailee Pukalajärven rantoja. Rantakallioilta avautuu kauniit maisemat järvelle. Rantamaisemat vaihtuvat pohjoiseen mentäessä nuoriksi tai nuorehkoiksi havu- ja sekametsiksi. Iso-Musturista Neejärveen laskevan Rasinojan varressa on rehevämpää lehtomaista kasvillisuutta. Eteläisellä ympyräreitillä on paljon korkeuseroja. Reitti on merkitty maastoon sinisin maalimerkein.

Palvelut: Roninmaan laavu ja tulentekopaikka, laavun edustalla olevassa saaressa tulentekopaikka, siltayhteys saareen.