Vauhdilla menestyksekäs yleisurheilukausi 2012

14.12.2012

Toijalan Vauhdin yleisurheilukausi 2012 on saatu päätökseen.  Suomen mestaruuskilpiluista vauhtilaiset keräsivät kaksi Suomen mestaruutta, neljä SM-mitalia ja neljä pistesijaa.  Piirin mestaruuskilpailuista saldona oli neljä mestaruutta, 19 mitalia ja 54 pistesijaa sekä sokerina pohjalla Emma Millardin Helsingin EM-kisaedustus naisten 400 metrin aidoissa.  Seuraluokittelussa Toijalan Vauhti rankattiin piirin 12. parhaaksi seuraksi 75 pisteellä ja 9-15 -vuotiaiden luokittelussa sijaluku oli yhdeksäs 549 pisteellä.  Seuraotteluissa Vauhti uusi voittonsa Viialan Valtista pistein 171 – 82.  Piirin kymmenen parhaan seuran halliseuraottelussa Pirkkahallissa sijaluku oli kahdeksas ja Hämsyn 2. divisioonan kaksiosaisessa ottelussa sijoitus oli viides.  Kaikkiaan Vauhdin yleisurheilutoiminnassa oli mukana noin 160 urheilijaa.

Urheilijoiden kilpailumenestyksen lisäksi Vauhdin valmennus- ja kilpailutoimikunnilla oli kiireinen vuosi.  Kansallisia kilpailuja järjestettiin kolme kilpailua, piirin mestaruuskilpailuja kaksi sekä yhdet piirikunnalliset ja kahdet seuraottelut.  Lisäksi vauhtilaiset olivat järjestämässä Akaan kaupungin mestaruuskilpailuja, Akaan koulujen yleisurheilukilpailuja sekä yhteistyökumppaneiden kilpailuja.

Jo elokuussa pidettiin palkintojen jakotilaisuus, jossa palkittiin kesän viikkokilpailuihin ja tasoituskilpailuihin osallistuneet.  Nyt loppuvuoden päättäjäistilaisuudessa oli vuorossa parhaiden ja ansioituneiden yleisurheilijoiden palkitseminen.  Seuran parhaaksi yleisurheilijaksi palkittiin 400m aitojen SM22-halli Suomen mestari Emma Millard.  Parhaana nuorisourheilijana palkittiin N17-sarjassa urheillut Aino Honkamäki, jonka saavutuksista mainittakoon SM-halli 5-ottelun yhdeksäs sija sekä pm-pronssi 7-ottelusta.  Parhaan junioriurheilijan palkinnon sai Amanda Lapinleimu.  Amanda urheili T15 sarjassa.  300 metrin Suomen mestaruuskilpailuissa hän juoksi sijalle 12 ja oli hopealla sekä 100 että 300 metrin pm-kilpailuissa.

Parhaiden urheilijoiden lisäksi palkittiin 11 muuta urheilijaa, jotka lähes kaikki olivat myös piirin mestaruusmitalisteja.  He saivat nimensä ikuisesti kiertäviin kiertopalkintoihin.  Laura Anttonen sai nimensä Elna Raukon lahjoittamaan pikajuoksijatytön palkintoon, Joni Uolamo Armas Raukon juoksijapojan palkintoon,  Sini Tirri Wäinö Lehtimäen kestävyysjuoksijan palkintoon,  Katriina Aalto Sulo Palmun/Sirpa Ahlforsin lahjoittamaan korkeushyppääjän palkintoon, Laura Uolamo Ruukin lahjoittamaan monipuolisen heittäjän palkintoon ja Eero Välimäki Seppo Uolamon lahjoittamaan ottelijan palkintoon.  Lisäksi palkittiin Noora Toivo, Wilma Salo, Hulda Haapamäki, Sirkku Näsi ja Juulia Repo hyvästä kilpailumenestyksestä.

Ilkka Leinon lahjoittaman Kiva-kaveri palkinnon äänestyksessä käytiin huomattavasti tiukempi kamppailu kuin viime presidentin vaaleissa.  Tänä vuonna äänestettiin Kiva-kaveria tyttöjen joukosta.  Laura Anttonen ja Sirkku Näsi selviytyivät toiselle kierrokselle. Toinen äänestyskierros ei kuitenkaan tuonut ratkaisua valinnassa, vaan tytöt saivat yhtä monta ääntä.  Vaalilautakunta päätti pikaisen istunnon jälkeen antaa Kiva-kaveri kunnianimen molemmille tytöille.  Toimitsijoiden aktiivisesta joukosta palkittiin Heidi Hidén-Knuutila ja Heikki Knuutila keväällä pidetyn onnistuneen Juoksukoulun vetämisestä.

Kuvat:
Toijalan Vauhti yleisurheilukauden päättäjäiset 10.11.2012 kuvat