Kaksi kesätyöpaikkaa tarjolla Vauhdin urheilijoille Akaan Seudun Osuuspankin ja Toijalan Vauhdin avustuksella 2014

12.5.2014

Toijalan Vauhti tarjoaa haettavaksi kahta kesätyöpaikkaa Akaan Seudun Osuuspankin avustuksella.

Akaan Seudun Osuuspankin viesti yhdistykselle:

Lahjoitus yhdistyksellenne – nuoren työpanos

Akaan Seudun Osuuspankki haluaa osallistua monin eri tavoin yhteiskuntavastuun kantamiseen ja koemme erityisesti nuorten työllistämisen tärkeäksi.

Osuuspankilla ja yhdistyksellänne on vuosia jatkunut hyvä yhteistyö, joten haluamme lahjoittaa yhden kesätyöntekijän yhdistyksenne käyttöön. Tämä on pieni kiitoksemme arvokkaasta työstänne.

Lahjoituksen periaatteet

1. Osuuspankki maksaa alle 18-vuotiaan nuoren palkan kahden viikon ajalta. Palkka on 335 euroa.

2. Työaika on 6 h/päivä ja työsuhde on 10 päivää, eli kaksi viikkoa.

3. Osuuspankki maksaa yhdistyksenne tilille nuoren palkan, 335 euroa

4. Yhdistyksen tehtävänä on maksaa nuorelle palkka, kun työharjoittelu on tehty.  Yhdistys maksaa sekä tilittää palkan sivukulut (noin 30 e).

5. Yhdistyksen tehtävänä on toimia hyvän työnantajan tavoin, eli

• tarjota kahdeksi viikoksi mielekästä työtä

• huolehtia työhön perehdyttämisestä

• kertoa mitä työntekijältä odotetaan

• seurata työntekijän toimintaa ja valmentaa häntä tehtävään

• maksaa työntekijän palkka

• toimia niin, että harjoittelusta jää mukavat muistot ja positiivinen vire työelämää kohtaan

Toimintatapa

1. Yhdistys laatii työtehtävästä selkeän toimenkuvan ja ilmoittaa nämä Etelä-Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimistolle, yhteyshenkilö: Hannele Nieminen, puh. 0295 045692 (hannele.nieminen[-at-]te-toimisto.fi), Jere Hakala, puh. 010 2554454 (jere.hakala[-at-]op.fi)

2. Järjestämme toukokuussa ns. työrukkasten luovutustilaisuuden, jonne kutsutaan kaikki 10 kesätyöntekijää ja yhdistysten edustajat.

Toijalan Vauhti

Ajanjaksot ja työaika

• Ensimmäisen kesätyöntekijän 10 päivän jakso sijoittuu ajalle ma 2.6. – pe 13.6.

• Toisen kesätyöntekijän jakso sijoittuu ajalle ma 16.6. – ma 30.6.  Juhannusaatto ei ole työpäivä.

• Työpäivä alkaa klo 10 ja päättyy klo 16.  Työpäivään liittyvät tauot ovat lakisääteiset.

Työnkuva ja tehtävät

Työntekijän tehtävät työpäivän aluksi:

• Avaa poutasäällä korkeushyppypaikan kotelon, pystyttää telineet ja varmistaa, että paikalla ovat sekä harjoitusrima että pehmorima.

• Toimittaa kuulantyöntöpaikalle kuulat, 2kg, 2.5kg ja 3kg sekä mitan ja pyyhkeen kuulien putsaamista varten.  Harjaa ringin puhtaaksi roskista tai vedestä.

• Toimittaa pituushyppypaikalle lanan ja mitan sekä kääntää kasan noin 4 metriin saakka.

Tehtävät työpäivän aikana

• Valvoo suorituspaikkojen järjestystä, huolehtii urheiluvälineistä ja antaa tarvittaessa opastusta kentälle tulleille lapsille ja nuorille.

• Hakee tarvittaessa kiekot ja keihäät kentällä kävijöiden käyttöön ja valvoo erityisesti näiden heittopaikkojen turvallisuutta.

• Huolehtii, etteivät asiattomat pääse varastotiloihin eivätkä häiritse urheilijoita.  Tämä toiminta tapahtuu kenttähenkilökunnan avustuksella.

• Myös muiden kuin yleisurheilulajien ohjaustoiminta on sallittua.

Tehtävät työpäivän päätteeksi

• Toimittaa haetut välineet takaisin varastoon niiden omille paikoilleen ja sulkee ja lukitsee korkeushyppy- ja tarvittaessa seiväshyppykasan kotelot.

Tehtävät sadepäivinä:

• Huolehtii, että korkeus- ja seiväshyppykotelot on suljettu.

• Pitää varastot järjestyksessä ja siivoaa ne tarvittaessa.

• Siivoaa katsomon roskista.

• Voi mm. korjata rikkoutuneita aitoja kenttähenkilökunnan ohjeistamana.

Kaikki tämä tapahtuu luonnollisesti yhteistyössä kaupungin kenttähenkilökunnan kanssa ja heidän ohjeidensa mukaisesti.

Perehdytys

• Perehdyttäjänä ja yhteyshenkilönä toimii Kari Uolamo, puh. 040 527 7360.

• Perehdytys annetaan yhteyshenkilön toimesta ennen ensimmäisen työpäivän alkua.  Perehdytysajankohta sovitaan työntekijän kanssa.

Palkan maksu

• Palkka maksetaan viimeisen työpäivän jälkeisenä arkipäivänä.

Hakuaika ja -vaatimukset

• Hakuaika päättyy Osuuspankin järjestämään tiedotustilaisuuteen tai viimeistään 20.5.2014 mennessä.  Hakemukset tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen: kari.uolamo@tieto.com.

• Etusijalla ovat Toijalan Vauhdissa aktiivisesti toimivat nuoret, jotka ovat syntyneet vuosina 1997 - 2000.

• Kaikkien yleisurheilulajien hyvä tuntemus on eduksi.

• Iloinen mieli, avuliaisuus ja huolehtivaisuus ovat eduksi tätä työpaikka haettaessa.