Toijalan urheilukentällä Vauhdin kesänuorten päivystys arkisin klo 10-16 kesäkuun ajan

2.6.2014

Tänä kesänä akaalaisten mahdollisuudet omatoimiseen yleisurheiluharjoitteluun Toijalan urheilukentällä päiväsaikaan paranevat oleellisesti kesäkuun aikana.

Akaan Seudun Osuuspankin alle 18-vuotiaiden nuorten kesätyöllistämiseen liittyvän lahjoituksen turvin Toijalan Vauhti pystyy työllistämään kaksi vauhtilaista nuorta kentälle kesäkuussa, molemmat kahdeksi viikoksi. Tämä tarjoaa yleisurheilun ystäville uusia mahdollisuuksia.

Tähän asti ongelmana on ollut se, että päiväsaikaan mm. korkeushyppypaikka ja välinevarastot on jouduttu pitämään suljettuna päiväsaikaan, koska kentällä ei ole jatkuvaa päivystystä.  Paikat ovat olleet avoinna ainoastaan ohjattujen harjoitusten ja kilpailujen aikana.

Nyt Osuuspankilta saadulla tuella kentällä on kesäkuun ajan maanantaista perjantaihin kello 10-16 kesätyöntekijä, joka huolehtii mm. välineiden tuomisesta kentälle, korkeushyppykasan avaamisesta, pituushyppykasojen pehmentämisestä sekä erilaisista pienistä siivous- ja kunnostustöistä.

Molemmat kesätyöntekijät ovat nuoresta iästään huolimatta kokeneita yleisurheilijoita, joten heiltä saa tarvittaessa myös pienimuotoista ohjausta ja opetusta yleisurheilulajeihin.

Toiminta kentällä tapahtuu kuitenkin lasten ja vanhempien omalla vastuulla, eli kesänuoret eivät ole kentällä tapahtuvasta toiminnasta valvontavastuussa. Kaikkia pyydetään siis noudattamaan varovaisuutta, ettei kentällä satu vahinkoja. Erityisesti heittolajeissa tulee huomioida muut kentällä olijat.

Päivystys alkaa maanantaina 2.6. ja päättyy maanantaina 30.6.

Toijalan Vauhti kiittää Akaan Seudun Osuuspankkia mahdollisuudesta työllistää nuoria ja tarjota akaalaisille paremmat mahdollisuudet yleisurheiluun kentällä!

14-vuotias Joni Uolamo päivystää kentällä kesäkuun kaksi ensimmäistä viikkoa ja 15-vuotias Katriina Aalto seuraavat kaksi.