Viikkokilpailujen, tasoitusjuoksun ja tasoitusottelun uutinen, tulokset ja kuvat 2011

24.8.2011

Sini, Sirkku, Eero ja Joni Vauhdin tasoituskilpailujen voittajat

Toijalan Vauhdin perinteisiin tasoituskilpailuihin osallistui ilahduttavan suuri joukko nuoria urheilijalupauksia.  Tasoitusjuoksussa pojat juoksivat 1000m ja ikävuodesta nuoremmat saivat tasoitusta 5 sekuntia / vuosi.  Tytöt juoksivat 800m ja tasoitusta sai 3 sekuntia / vuosi. Tyttöjen juoksussa käytiin tiukka kilpailu voitosta.  Ensimmäisenä maaliin ehti T12 sarjan Sarita Nieminen ajalla 2.58,7.  Toisena maaliviivan ylitti T10 sarjan Sini Tirri ajalla 3.03,8 ja kolmantena maaliin tuli T09 sarjan Sirkku Näsi ajalla 3.11,2.  Tasoitusten jälkeen järjestys oli kuitenkin Sini, Sarita ja Sirkku viiden sekunnin sisällä toisistaan.  Milja Vintola oli neljäs ja Nelli Hakala viides.  Myös poikien sarjassa vasta toisena maaliin tullut voitti kilpailun.  P11 sarjan Joni Uolamo kellotti ajan 4.02,9 kun taas nopeimman ajan 3.59,8 1000 metrillä juoksi P12 sarjan Eero Välimäki.  Joni voitti tasoituksen jälkeen kilpailun.  Eero oli niukasti toinen, sillä P10 sarjan Saku Vintola jäi vain 1 sekunnin kymmenysosan päähän hopeasta ajalla 4.09,9.  Neljäs poikien tasoitusjuoksussa oli Saku Raudanpää ja viides Tapio Mikkola.  Viisi parasta molemmista sarjoista palkittiin pokaaleilla ja kaikki kilpailijat jäätelöllä.  Mukana kisassa oli noin 40 juoksijaa.

Tasoitusottelussa lajeina oli 100m, pituushyppy ja kuulantyöntö. Tasoitukset tytöillä olivat 100 metrillä 0,4 sekuntia / v, pituudessa 30 cm / v ja kuulassa 60 cm/v.  Pojilla vastaavat tasoitukset olivat 0,5 sekuntia, 40 cm ja 1 m.  Tulokset muutettiin 15 vuotiaan tuloksiksi ja pisteet luettiin 1950 vuonna painetusta ”Nuorten yleisurheilun pistetaulukosta”.  Voiton nappasivat myös tasoitusjuoksuissa hyvin pärjänneet Sirkku Näsi ja Eero Välimäki.  Etenkin poikien sarjassa palkinnoille eli viiden parhaan joukkoon sijoittuivat myös nuoremmat urheilijat.  P07 sarjan Martti Näsi oli toinen ja P06 sarjan Mico Schmiedeke oli neljäs.  Kolmas oli P09 sarjan Tino Salmipuro ja viides Joni Uolamo.  Tytöillä oli tiukka kilpailu sijoista 2-4, sillä hopean ja neljän sijan erotus oli vain 2 pistettä.  Toiseksi ottelussa sijoittui T12 sarjan Katriina Aalto, kolmanneksi T07 sarjan Katinka Salmipuro, neljänneksi ja viidenneksi T12 sarjan Marianne Korpela ja Sarita Nieminen.

Urheilukentällä tapahtuneessa palkintojenjakotilaisuudessa palkittiin tasoituskilpailuissa menestyneiden urheilijoiden lisäksi kaikki Vauhdin kesän Viikkokilpailuihin osallistuneet urheilijat.  Viikkokilpailut alkoivat toukokuussa ja päättyivät heinäkuun lopulla viikkoa ennen lasten piirinmestaruuskilpailuja.  Viikkokilpailuihin osallistui runsaat sata urheilijaa.  Tänä vuonna Vauhdin Viikkokilpailut olivat ilmoitettu valtakunnalliseen kilpailukalenteriin ja kisoihin osallistuikin silloin tällöin myös vierailijoita muista urheiluseuroista.

Vaikka tasoitus- ja viikkokilpailut ovatkin jo tältä kesältä ohi, jatkuu Vauhdin yleisurheilutoiminta tiiviinä vielä syyskuun puolelle.  Kalenterista löytyy, piirinmestaruuskilpailuja, kaupungin mestaruuskilpailut, kunta- ja seuraottelu, Hippo-kisat, ja seuran ottelumestaruuskilpailut.  Lisäksi järjestetään yrityksille ja kouluille yleisurheilukilpailuja.  Vauhdin sisäharjoitukset käynnistyvät lokakuun aikana.  Tervetuloa myös uudet urheilijat syksyn ja talven toimintaan.

Tulokset:

16.08.2011 Viikkokilpailujen tulokset 26.5.-28.7.2011.xls