Noora Toivo palkittiin Toijalan Vauhdin aikuisurheilijana

16.3.2016

Toijalan Vauhti palkitsi vuosikokouksensa yhteydessä Kangassaaren saunalla 30.1. seuran urheilijoita ja muita toimijoita. Viime kauden parhaana aikuisurheilijana palkittiin juoksija Noora Toivo, joka sijoittui pm-kisoissa 100 metrillä neljänneksi ja 200 metrillä viidenneksi. Paras nuorisourheilija on muun muassa korkeus- ja pituushypyssä hyvin menestynyt Katriina Aalto ja paras junioriurheilija Laura Anttonen, joka sijoittui 14-vuotiaiden tyttöjen korkeushypyssä SM-hopealle.

Vauhdin nuorten urheilijoiden 500 euron stipendit ojennettiin Katriina Aallolle, Joni Uolamolle, Laura Anttoselle ja Sini Tirrille. Parhaan veteraaniurheilijan palkinnon sai tänä vuonna Teemu Salminen korkeushyppysaavutuksillaan ja Vuoden Vauhtilaiseksi kukitettiin seuran puheenjohtaja Heidi Hidén-Knuutila.

Toijalan Vauhdin pitkäaikainen toive Toijalan keskuskentän remontoinnista toteutui viime vuonna. Seura vietti 2.8.2015 uusitun kentän avajaisia Toijala Junior Games -kisojen yhteydessä.

Kesän yleisurheilukilpailujen ja hölkkien lisäksi Vauhti järjesti lasten ja nuorten pesäpallokoulun Matinpuiston kentällä. Kiinnostus oli kovaa, noin 50 innokasta 6–13-vuotiasta tyttöä ja poikaa syötti, löi, kopitteli ja juoksi joka arkipäivä juhannukseen asti Pesäpalloliiton järjestämän vetäjän ohjaamana. Seura järjestää samanlaista toimintaa myös tulevana kesänä.

Seiväshyppääjä Eeles Landströmin patsasjuhlaa vietettiin elokuussa urheilukentän kulmaviheriöllä. Vauhdin talkoolaiset kunnioittivat seuran huippu-urheiluveteraania olemalla mukana järjestämässä juhlaa.

Johtokunnassa toimivat kuluvalla kaudella Kari Uolamo, Kirsi Huilla, Keijo Anttonen, Pentti Ahlfors, Tuulikki Moisio, Heikki Knuutila ja Teija Sonninen. Puheenjohtajana jatkaa Heidi Hidén-Knuutila.

Toijalan Vauhti täyttää ensi vuonna 110 vuotta, ja seurassa on aloitettu juhlavuoden toiminnan suunnittelu.

Vauhdin palkitut: takarivissä vasemmalta Heidi Hiden-Knuutila, Teemu Salminen, Niko Uolamo, Joni Uolamo, Katriina Aalto ja Laura Anttonen. Eturivissä vasemmalta Jonna Uolamo, Aino Anttonen, Mico Schmiedeke, Tapio Mikkola ja Sirkku Näsi.