Leijona-leiri sai lapset liikkumaan!

21.7.2016

Toijalan urheilukentällä oli vilinää kesäkuun 6.- 23. järjestetyllä lasten yleisurheilun Leijona-leirillä.

Toijalan Vauhti järjesti kolmen viikon pituisen päiväleirin alakouluikäisille lapsille, jonka aikana tutuiksi tulivat monipuoliset lajit aina aitajuoksusta moukarinheittoon. Lajiharjoittelun lisäksi liikuttiin pelien, leikkien ja kisailujen merkeissä. Leirille osallistui päivittäin neljän tunnin ajan n. 20-35 lasta.

Leirin ohjaajina toimivat Vauhdin aktiiviset urheilijanuoret. He suunnittelivat toteutettavat harjoitteet itsenäisesti ja erittäin vastuullisesti. Osalle ohjaajanuorista leiri mahdollisti ensimmäisten arvokkaiden ohjauskokemusten syntymisen ja oman osaamisensa eteenpäin siirtämisen innokkaille lapsille.

Leirin järjestämisen mahdollisti aiemmin keväällä Lions Club Toijalan tekemä lahjoitus Toijalan Vauhdin nuorisoliikunnan hyväksi.

Lasten mielestä leirillä parasta olivat mm. jalkapallo, käsipallo, korkeushyppy, kiekon heitto, moukarin heitto, monien uusien taitojen oppiminen, kaverit ja kisailu. Jokainen leiripäivä toi eteen onnistumisen kokemuksia ja sinnikästä harjoittelua taitojen kehittämiseksi. Tämän kesän hienojen kokemusten perusteella leirille olisi varmasti runsaasti tulijoita myös tulevaisuudessa.

Teksti: Julia Talvitie

Toijalan Vauhti kiittää lämpimästi Lions Club Toijala -järjestöä avustuksesta, joka mahdollisti tämän leirin järjestämisen hienoine kokemuksineen niin leiriläisille kuin nuorille ohjaajille!

Leirille osallistui päivittäin noin 20-35 lasta.
Leirillä liikuttiin lajiharjoittelun lisäksi pelien, leikkien ja kisailujen merkeissä.
Urheilijat tekivät leirillä myös oman leijona-aiheisen leirikassin.