Vauhtilaiset sisuleirillä Pirkkahallissa - Päivän antina aimo annos harjoitusta ja liikuntaa

7.12.2018

Valokuvia sisuleiriltä >>>

Vauhtilaiset osallistuivat itsenäisyyspäivänä 6.12. yhdeksän urheilijan voimin HämSY:n sisuleirille Pirkkahallissa. Päivän liikunta-annos tuli varmasti jokaisella täyteen, sillä leirillä liikuttiin yhtäjaksoisesti useampi tunti ruokataukoa lukuun ottamatta.

Leirille osallistuivat Vauhdista Jade Hukka, Wenica Ijäs, Aura Kurkimaa, Milo Lilvanen, Laura Ratilainen, Julia Suolaniemi sekä Miisa, Iina ja Seela Turunen.

Leiri alkoi yhteisellä monipuolisella alkulämmittelyllä, jonka jälkeen urheilijat jaettiin ryhmiin. Tämän sisuleirin teemoina olivat aitajuoksu, kolmiloikka ja seiväshyppy. Paitsi varsinaista lajiharjoittelua, leirillä tehtiin paljon lajinomaisia harjoitteita, kuten liikkuvuusharjoituksia, jotka ovatkin yleisurheilussa tärkeä osa harjoittelua.

Leirille osallistui yhteensä 32 noin 10-14-vuotiasta urheilijaa 11 eri seurasta. Vauhdin lisäksi edustettuina olivat Forssan Salama, Ikaalisten Urheilijat, Kangasalan Kisa, Kangasalan Urheilijat -68, Nokian Urheilijat, Tammelan Ryske, Tampereen Urheilijat -38, Urjalan Urheilijat, Valkeakosken Haka ja Viialan Valtti.

Sisuleirit on suunnattu erityisesti Tampereen ulkopuolisten seurojen urheilijoille, joilla on vähemmän mahdollisuuksia harjoitteluun Pirkkahallissa tai muissa sisähalleissa.

Sisuleirin ohjaajiksi oli saatu kokeneita SM-menestystä saavuttaneita urheilijoita:

- aitajuoksu: Jarno Jokihaara, Kalevan Kisoissa kaksi pika-aitojen SM-kultaa
- kolmiloikka: Topias Koukkula, nuorten SM-kultaa pituudessa ja kolmiloikassa
- alkuverkka ja seiväshyppy: Marika Hoivassilta ja Maria Vähätupa, nuorten SM-mitalisteja seiväshypyssä
- lisäksi leiripäällikkö Panu Siltanen oli vetämässä aitajuoksua ja seiväshyppyharjoituksia

"Vauhdin joukkueessa oli taitavia urheilijoita, ja mukavaa, että seurasta osallistuttiin näin isolla porukalla leirille!", Panu kertoi leirin jälkeen. -tm

Seuraavat sisuleirit ovat:
- lauantaina 2.2.2019 klo 10-16
- lauantaina 6.4.2019 klo 10-16

Myös näille leireille toivotaan Vauhdissa urheilevien osallistuvan aktiivisesti!

Leirille osallistuivat Vauhdista Julia, Jade, Milo, Miisa, Iina, Laura, Aura, Wenica ja Seela.