TJIG:ssä Vauhdilta 16 kilpailijaa ja paljon onnistumisia - Anni ennätysvauhdissa keihäässä

17.3.2019

TJIG tulokset 8.-10.3.2019 (Tilastopaja)
Keihään talviheitot - tulokset (Tilastopaja)
Valokuvia Tampere Junior Indoor Games (TJIG)

Toijalan Vauhdin 13-vuotiaalla Anni Viljasella on keihäs lentänyt viime aikoina komeasti hallikisoissa. Tyttö paransi viikon sisällä omaa ja Toijalan Vauhdin seuranennätystä kahteen otteeseen ja nousi kuluvan kauden Suomen tilastoissakin peräti neljännelle sijalle omassa ikäluokassaan.

Pirkkahallissa 8.-10.3. pidetyissä Tampere Junior Indoor Gameseissä Annin keihäs kaarsi ensin T15-sarjan kilpailussa tulokseen 36,86, jolla Riitta Lehtosen vuodelta 1987 peräisin ollut seuranennätys 32,24 siirtyi historiaan. Samana kisaviikonloppuna Anni heitti toisen keihäskisan omassa sarjassaan, ja tuloksella 35,16 hän sijoittui upeasti neljänneksi 44 kilpailijan joukossa.

Lauantaina 16.3. Anni osallistui Pirkkahallissa Keihään talviheitot -kisaan voittaen T13-sarjan kisan ja parantaen jälleen ennätystään tulokseen 38,57. Tällä tuloksella hän siirtyi siis Suomen tilastojen neljännelle sijalle. Anni voitti 1,5 metrillä toiseksi sijoittuneen Seinäjoen Seudun Urheilijoiden Joanna Kankaan, jonka valmentajana toimii hänen isänsä, suomalaisten huippuheittäjien valmentajana tunnettu Hannu Kangas.

Keihään talviheittoihin osallistuivat Vauhdista myös Eevi Vatka ja Jade Hukka. T13-sarjassa kilpailleen 12-vuotiaan Eevin tulos oli 26,13 ja sijoitus 14:s. 10-vuotias Jade oli T11-sarjan kilpailussa 9:s tuloksella 9,84.

Tampere Junior Indoor Gameseissa useita vauhtilaisia kymmenen kärjessä

Vauhtilaiset osallistuivat TJIG:hen mukavan kokoisella eli 16 urheilijan joukkueella. Kyseessä on vuosittain järjestettävä nuorten yleisurheilijoiden suurtapahtuma, johon osallistui runsaat 1.500 kilpailijaa ympäri Suomea ja ulkomailta.

Vauhdin joukkueelta kisat sujuivat erinomaisesti. Useampi urheilija sijoittui suuressa osallistujajoukossa kärkikymmenikköön tai sen lähelle, ja muutenkin vauhtilaiset ylsivät hienoihin suorituksiin parantaen kautta linjan omia ennätyksiään.

Anni ja Eevi vastasivat vauhtilaisten parhaista sijoituksista kisoissa. Annin tavoin myös Eevi sijoittui keihäänheitossa omassa sarjassaan (T12) neljänneksi omalla ennätyksellään 26,28. Kisaan osallistui 26 kilpailijaa.

10-vuotiaiden tyttöjen pituudessa Milja Välläri hyppäsi 74 kilpailijan joukossa erinomaisesti kymmenenneksi ennätyksellään 3,59.

Jonna Uolamo oli T14-sarjan seiväshypyn 7:s ennätyksellään 245 ja Niko Uolamo M17-sarjan korkeudessa kuudes ennätyksellään 155.

Vauhdilla oli myös viestijoukkue T11-sarjan 4x100 metrillä, ja tytöt suoriutuivat viestistä loistavasti sijoittuen 22 joukkueen joukossa yhdeksänneksi. Joukkueessa juoksivat Iina ja Seela Turunen, Wenica Ijäs ja Venla Mattila. -tm

Lue myös juttu Thomas Röhlerin keihäskoulusta, jolle Anni ja Eevi osallistuivat joulukuussa Tanhuvaaran urheiluopistolla. Linkki juttuun >>>

Eevin ja Annin keihäät ovat lentäneet kuluvalla hallikaudella pitkälle. Oppia onkin saatu varsin korkealta tasolta, mm. Thomas Röhleriltä keihäskoulussa joulukuussa.
Vauhdilla oli myös viestijoukkue T11-sarjan 4x100 metrillä. Tytöt suoriutuivat viestistä loistavasti sijoittuen 22 joukkueen joukossa 9:nneksi. Joukkueessa juoksivat Iina, Venla, Wenica ja Seela.