Akaan Mesihölkän taustaa

Toijalan Vauhti anoi vuoden 2012 lopulla uutta hölkkätapahtumaa Suomen Urheiluliitolta Akaan Syyshölkkä -nimisenä, ja tällä nimellä se myös myönnettiin. Pian tämän jälkeen Akaan kaupunki otti yhteyttä Toijalan Vauhtiin ehdottaen hunaja-aiheisen hölkkätapahtuman järjestämistä osana elokuun lopun Hunajaviikkoa (2013). Suunnitelmallista kaupunkimehiläistarhausta harjoittava Akaan kaupunki järjestää pitkin vuotta erilaisia 'hunajaisia' tapahtumia, ja yhdeksi ohjelmanumeroksi oli ajateltu myös hölkkätapahtumaa.

Toijalan Vauhdilla ei ollut mahdollisuutta ottaa hölkkätapahtumaa Hunajaviikolle, koska seuran yleisurheilutoiminta on elokuun lopulla vilkkaimillaan. Asiasta keskustellessa kuitenkin huomattiin, että Akaan Syyshölkkä 21. syyskuuta sopisi sekin ajankohdaltaan mainiosti 'hunajahölkälle'. Näin Akaan Syyshölkkä sai heti tuoreeltaan uuden nimen Akaan Mesihölkkä. Vauhtilaiset ovat innokkaasti suunnittelemassa ja järjestämässä uutta hunaja-aiheista hölkkätapahtumaa yhdessä Akaan kaupungin ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa!

Akaan kaupunki on tiettävästi Suomen ja Euroopan ensimmäinen kaupunki, jossa harjoitetaan suunnitelmallista kaupunkimehiläistarhausta! Hunajakaupungista, Makea Akaa -hankkeesta, Hunajaviikosta ja Hunajahulinoista voit lukea lisää Akaan kaupungin sivuilta täältä >>>