Kahvakuulaharjoitukset

Vauhdin kahvakuulatreenit keväällä ja kesällä 2022

- huhtikuussa tauko
- toukokuussa ryhmä harrastaa maanantaisin vapaamuotoista ulkoliikuntaa yhdessä sopien, esim. porrastreenit Nahkialanvuoren kuntoportaissa
- kesäkuun alusta alkaen kahvakuulaharjoitukset jatkuvat urheilukentällä maanantaisin klo 18

- ohjaaja:
  Tupu Moisio, puh. 040 821 0346

Harjoitukset on tarkoitettu n. 11-vuotiaille ja sitä vanhemmille yleisurheilijoille sekä urheilijoiden vanhemmille, ohjaajille ja kaikille lajista kiinnostuneille vauhtilaisille.

Maksu: Harjoitukset sisältyvät Vauhdin jäsenmaksuun (ja yleisurheiluharjoitusten toimintamaksuun).

Kahvakuulat: Vauhdilla on kahvakuulia, joten et tarvitse välttämättä omia.

Muut varusteet:
- kesäkaudella lenkkarit, juomapullo, 'hikirätti', jumppamatto
- talvikaudella sisäjalkineet tai sukkasillaan, juomapullo, "hikirätti", jumppamatto

HUOM! Harjoituksista ilmoitetaan kahvakuulailijoiden WhatsApp-ryhmässä. Jos haluat käydä harjoituksissa, ilmoita Tupulle puhelinnumerosi, niin lisätään sinut ryhmään.

Uudet kahvakuulailijat tervetuloa mukaan!

* * * * *

Harjoitus koostuu alkulämmittelystä, erityyppisistä harjoitusosioista (intervallit, kuntopiirit jne.) sekä venyttelystä (Teija). Joskus harjoitus voidaan päättää pieneen rentoutushetkeen. Harjoittelu tapahtuu musiikin säestyksellä, kuitenkin omaan tahtiin liikkeitä tehden ja itselle sopivan painoisilla kuulilla.

Kahvakuulaharjoittelu kehittää monipuolisesti lihaskuntoa, kestävyyttä, kehon hallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta.

Maanantaina 27.9. kahvakuulailijat treenasivat koulun ulkoliikuntapaikalla, koska sää oli suorastaan kesäisen lämmin ja aurinkoinen. Normaalisti ollaan koulun jumppasalilla.